mamabelle.pl

Blog tematyczny o ciąży, zdrowiu i stylizacjach.

CiążaDziecko

Co jeść w ciąży, a czego unikać?

Co jeść w ciąży, a czego unikać?

Ciąża u każdej z pań przebiega inaczej. Jedne ciężarne kobiety do końca ciąży czują się dobrze, pracują i ćwiczą, a inne od początku źle znoszą ten okres. Wszystko zależy od organizmu oraz stanu zdrowia. Istotną rolę odgrywa dieta, która musi być zbilansowana. Co jeść w ciąży? Czego nie można jeść w ciąży?

Produkty zakazane w okresie ciąży

Są produkty, których kobiety ciężarne powinny unikać. Przede wszystkim alkohol jest szkodliwy dla płodu. Bardzo często mówi się, że lampka czerwonego wina do obiadu nie zaszkodzi. Jednak nie jest to prawda. Kolejną rzeczą są papierosy zarówno te tradycyjne, jak i elektroniczne. Każda kobieta w ciąży powinna zrezygnować z surowego mięsa, jajek i ryb. Należy bardzo dokładnie dbać o czystość, dlatego wszystkie owoce i warzywa muszą być umyte. Niepasteryzowane mleko oraz produkty z niego wytworzone także mogą niekorzystnie wpłynąć na rozwijające się dziecko w łonie matki. Ser pleśniowy może powodować chorobę, która jest szkodliwa dla płodu.

Jakie produkty powinna spożywać kobieta ciężarna?

Dieta przyszłej mamy musi być zbilansowana. W posiłkach powinny być dostarczane wszystkie witaminy i składniki mineralne niezbędne do prawidłowego rozwoju płodu. Na początku ciąży należy także suplementować kwas foliowy. Wśród produktów, które korzystnie wpływają na zdrowie matki i dziecka są świeże owoce i warzywa dokładnie umyte. Ryby, mięso oraz nabiał ze sprawdzonych źródeł dostarczają wiele cennych minerałów. Ważną rolę odgrywają tłuszcze nienasycone, które można dostarczać wraz z oliwą z oliwek lub z olejem lnianym. W diecie przyszłej mamy nie powinno zabraknąć pełnoziarnistego pieczywa, orzechów oraz przynajmniej dwóch litrów płynów dziennie.

Dieta przyszłej mamy

Wiemy już, co jeść w ciąży, a czego unikać. Ważne jest także to, aby posiłki były spożywane regularnie. Panie nie powinny się objadać. Lepiej zjeść więcej razy w ciągu dnia, ale w mniejszych porcjach. Jadłospis powinien zawierać produkty sprawdzone. Nie powinno spożywać się fast foodów oraz produktów wysoko przetworzonych. Słodkie napoje są także zakazane, gdyż zawierają wiele szkodliwych barwników. Kobieta ciężarna powinna bardzo uważnie przyglądać się swojemu organizmowi. Dieta powinna być zbilansowana, ale gdy przychodzi na coś ochota, to można czasami sobie trochę pofolgować. Ważne jest to, aby kobieta w ciąży była pod stałą opieką lekarza i konsultowała wszystkie dziwne zachcianki, które pojawiają się w tym czasie. Ciąża nie jest chorobą i należy zachowywać się normalnie. Ważne są także ćwiczenia fizyczne oraz unikanie stresu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.